Gmina Rzeczyca realizuje projekt dofinansowany z Funduszy Europejskich, pn. „Edukacyjny kompas". |
Wpisany przez Radosław Bernaciak | |
środa, 24 sierpnia 2016 09:01 | |
Gmina Rzeczyca realizuje projekt dofinansowany z Funduszy Europejskich, pn. „Edukacyjny kompas". Wartość projektu to 639 535,78 zł. Dofinansowanie projektu z Unii Europejskiej wynosi 543 605,41 zł. Szczegółowy harmonogram udzielania wsparcia w projekcie [ Szkoła w Rzeczycy] [Filia w Luboczy] Projekt realizowany w okresie 1.08.2016 r. – 30.06.2018 r. obejmie 136(61K i 75M)uczniów PSP w Rzeczycy i 47(23K i 24M)uczniów SF w Luboczy, którzy zamieszkują w rozumieniu KC i uczą się na terenie województwa łódzkiego. Cel główny to poprawa przygotowania 183(84K,99M)uczniów PSP w Rzeczycy i SF w Luboczy do efektywnego funkcjonowania na rynku edukacyjno-zawodowym w okresie od 1.08.2016r.do 30.06.2018r.poprzez polepszenie warunków nauczania, w szczególności przyrody i na terapiach, rozwój kompetencji kluczowych matematyczno-przyrodniczych, cyfrowych, językowych i w zakresie kreatywności i innowacyjności oraz indywidualizację pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Do zakładanych rezultatów należą, m. in.: 1.Liczba 170(81K,89M)uczniów, którzy nabyli kompetencje kluczowe po opuszczeniu programu; 2.Liczba 2 szkół, w których pracownie przedmiotowe wykorzystują doposażenie do prowadzenia zajęć edukacyjnych; 3.Liczba 63(27K,36M)uczniów PSP w Rzeczycy i SF w Luboczy ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym młodszych i niepełnosprawnych, u których nastąpiło zmniejszenie o min.10%/15%(udział roczny/2-letni)dysproporcji edukacyjnych w zakresie jęz. polskiego i zniwelowanie o min.5%/8%(udział roczny/2-letni)dysfunkcji rozwojowych w zakresie wad wymowy, zaburzeń rozwojowych i dydaktyczno-wychowawczych. Realizowane zadania, to: 1. Realizacja kół zainteresowań oraz zajęć dydaktyczno-wyrównawczych z kompetencji kluczowych niezbędnych na rynku pracy i edukacyjnym oraz właściwych postaw/umiejętności z zakresu języka angielskiego, matematyki, informatyki oraz przedsiębiorczości, 2. Realizacja dodatkowych zajęć pozalekcyjnych kształtujących kompetencje uczniów w zakresie przyrody prowadzonych metodą eksperymentu z wykorzystaniem zakupionego doposażenia pracowni przyrodniczych, 3. Realizacja terapii logopedycznej, zajęć korekcyjno-kompensacyjnych, terapii pedagogicznej oraz zajęć dydaktyczno-wyrównawczych z języka polskiego w ramach indywidualizacji pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym uczniami młodszymi i niepełnosprawnymi.
|
|
Poprawiony: czwartek, 11 maja 2017 14:33 |